Günün belgeseli: 70-80-90 Masum Küstah Fettan ?

270

Türk sinemasında kadının yeri neden sadece kocasının yanı yahut pavyon? Ve kimliği neden sadece masum, küstah ve fettan olarak kategorileştiriliyor? Kadınları bu şekilde ayırmak ve kimliklerini buna göre şekillendirmek erkek yönetmenlerin ortaya çıkardığı bir durum mu?

Yapımcılığını ve yönetmenliğini Melek Özman’ın yaptığı belgeselde Alin Taşçıyan, Arzu Okay, Hülya Uğur Tanrıöver, Lale Belkıs, Agah Özgüç, Ülkü Erakalın ve sinema izleyicileri, kadınların neden masum, küstah ve fettan olarak ayrıldıklarını tartışıyorlar. Yeşilçam’da kadının kimliğini yakın mercek altında inceleyen belgeselin, bir referans niteliğinde arşivlerde bulunması gerekiyor.